Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php on line 497

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Parameter 2 to qtranxf_excludeUntranslatedPosts() expected to be a reference, value given in /wp-includes/class-wp-hook.php on line 287

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php:497) in /wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637
{"id":4669,"date":"2017-02-04T12:16:12","date_gmt":"2017-02-04T11:16:12","guid":{"rendered":"http:\/\/12.fgtime.pl\/?page_id=4669"},"modified":"2017-02-06T07:22:03","modified_gmt":"2017-02-06T06:22:03","slug":"e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych","status":"publish","type":"page","link":"http:\/\/12.fgtime.pl\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/","title":{"rendered":"e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych"},"content":{"rendered":"

[vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1486206965640{padding-right: 100px !important;padding-left: 100px !important;}”]

e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych \n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/span><\/h3><\/div><\/div>[vc_column_text]<\/p>\n

E-Pa\u0144stwo spo\u0142ecze\u0144stwa wiedzy<\/strong><\/span><\/h3>\n

Poj\u0119cie pa\u0144stwa cyfrowego pojawi\u0142o si\u0119 w epoce cyfrowej ju\u017c pod koniec lat 80-ych XX wieku. Definicja poj\u0119cia opisuje procesy wymiany kultury papierowej na elektroniczn\u0105. Obejmuje ona informatyzacj\u0119 zapisywania i przetwarzania danych, wykorzystanie sieci teleinformatycznych do rozpowszechniania i wymiany informacji, wdro\u017cenie system\u00f3w ekspertowych do usprawnienia procesu podejmowania decyzji oraz wdro\u017cenie teleinformatyki do \u015bwiadczenia us\u0142ug, g\u0142\u00f3wnie przez sie\u0107 Internetu. Procesy te, nazywane cyfryzacj\u0105 Pa\u0144stwa, przebiegaj\u0105 zbyt wolno. Istot\u0105 problemu jest r\u00f3\u017cnica pomi\u0119dzy kulturow\u0105 podatno\u015bci\u0105 instytucji Pa\u0144stwa na zmiany, a tempem zmian zachodz\u0105cych w przestrzeni gospodarczo-spo\u0142ecznej. Pojawienie si\u0119 terminu e-Pa\u0144stwa to wynik zmian spowodowanych cyfryzacj\u0105. Definicja obejmuje wszystkie aspekty cyfryzacji i wprowadza postulat pe\u0142nej automatyzacji wszystkich proces\u00f3w podejmowania decyzji administracyjnych, kt\u00f3re zapadaj\u0105 na mocy okre\u015blonych prawem procedur. e-Pa\u0144stwo to koncepcja reformy funkcjonowania administracji, w kt\u00f3rej urz\u0119dnicy b\u0119d\u0105 uwolnieni od wykonywania procedur i \u015bwiadczenia us\u0142ug. To pozwoli na uwolnienie zasob\u00f3w kadrowych niezb\u0119dnych do badania potrzeb spo\u0142ecznych i koncentracji na metodach i technikach ich sprawniejszego i szybszego zaspokojenia. Budowa e-Pa\u0144stwa to integracja zasob\u00f3w danych i system\u00f3w ich inteligentnego przetwarzania, co w j\u0119zyku technicznym oznacza konieczno\u015b\u0107 wdro\u017cenia techniki Big Data – oprogramowania o cechach sztucznej inteligencji. Dzi\u0119ki temu mo\u017cliwe jest pozyskiwanie informacji b\u0119d\u0105cych \u017ar\u00f3d\u0142em wiedzy i jest podstaw\u0105 do podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym. To pomys\u0142 na pokonanie narastaj\u0105cej bariery op\u00f3\u017anienia. Informacja, wiedza i us\u0142ugi \u015bwiadczone przez systemy teleinformatyczne s\u0105 \u015bwiadczone urz\u0119dnikom poprzez elektroniczne stanowiska pracy, a obywatelom poprzez \u015brodki i techniki komunikacji elektronicznej. Wraz z post\u0119pem techniki komputerowej i oprogramowania ro\u015bnie funkcjonalno\u015b\u0107 elektronicznych stanowisk pracy urz\u0119dnik\u00f3w. Us\u0142ugi \u015bwiadczone przez Pa\u0144stwo na drodze elektronicznej zwi\u0119kszaj\u0105 swe funkcjonalno\u015bci. Pocz\u0105tkowo polega\u0142y na udost\u0119pnianiu informacji, przechodz\u0105c nast\u0119pnie do us\u0142ug transakcyjnych. Stale ro\u015bnie katalog tych us\u0142ug i lista odbiorc\u00f3w. To wszystko b\u0119dzie wymusza\u0107 odchodzenie od organizacji hierarchiczno-silosowej na rzecz sieciowo-procesowej. Teleinformatyka pozwala na masow\u0105 kolekcj\u0119 wszelkich danych o ka\u017cdej osobie. To rodzi olbrzymie mo\u017cliwo\u015bci i nowe problemy. Podobne problemy wynikaj\u0105 z upowszechnienia komunikacji elektroniczne. e-Pa\u0144stwo sta\u0142o si\u0119 wielkim klientem dla przemys\u0142u teleinformatycznego, informatycznego i Big Data. W spos\u00f3b sta\u0142y b\u0119dzie nabywc\u0105 olbrzymich ilo\u015bci oprogramowania i us\u0142ug cyfrowych. Budowa e-Pa\u0144stwa stworzy\u0142a wielomiliardowy rynek zbytu dla centr\u00f3w danych, techniki komputerowej i oprogramowania. Staje te\u017c przed wielkim zadaniem integracji i zabezpieczenia kluczowych zasob\u00f3w wiedzy, informacji i danych. Tempo zmian jest wyznaczane w r\u00f3wnym stopniu przez stan wiedzy oraz umiej\u0119tno\u015bci spo\u0142ecze\u0144stwa i kadry urz\u0119dnik\u00f3w.<\/p>\n

Teza g\u0142\u00f3wna panelu<\/u><\/strong><\/p>\n

Epoka spo\u0142ecze\u0144stwa wiedzy wymaga zmian organizacji oraz technik zarz\u0105dzania i \u015bwiadczenia us\u0142ug. Potrzebujemy zwi\u0119kszenia tempa podejmowania decyzji i tempa zmian dopasowanego do tempa zmian spo\u0142eczno-gospodarczych wymuszanych przez post\u0119p cywilizacyjno-techniczny. Konieczne jest zintegrowanie i poszerzenie kompetencji Pa\u0144stwa w zakresie zarz\u0105dzania przestrzeni\u0105 spo\u0142eczno-gospodarcz\u0105 w obszarach wiedzy i informacji, edukacji i kszta\u0142cenia, prawodawstwa gospodarczego i spo\u0142ecznego, ochrony i zarz\u0105dzania zasobami przestrzennymi i surowcowymi w powi\u0105zaniu z wielopoziomow\u0105 i wielow\u0105tkow\u0105 redystrybucj\u0105 wytwarzanej warto\u015bci dodanej.<\/strong><\/p>\n

Opis problemu<\/strong><\/span><\/h3>\n

Popyt e-Pa\u0144stwa na produkty i us\u0142ugi przemys\u0142u cyfrowego wynika z poziomu edukacji i kszta\u0142cenia. B\u0119dzie r\u00f3s\u0142 wraz ze wzrostem i upowszechnianiem kompetencji cyfrowych obywateli. Jest wi\u0119kszy ni\u017c jego zdolno\u015bci produkcyjne. W Polsce e-Pa\u0144stwo jest w pocz\u0105tkowym stadium rozwoju. Praktyka i procedury biurokracji kultury papierowej nie s\u0105 w stanie efektywnie skorzysta\u0107 z potencja\u0142u nowej technologii, rodz\u0105c problemy i dezorganizacj\u0119. Obecne tempo wzrostu ograniczane jest przez nast\u0119puj\u0105ce czynniki:<\/p>\n

    \n
  • brak kadr o odpowiedniej wiedzy i umiej\u0119tno\u015bciach,<\/li>\n
  • niedopasowanie hierarchicznej organizacji Pa\u0144stwa do procesowego, zintegrowanego systemu zarz\u0105dzania, stanowienia prawa itd.,<\/li>\n
  • bariery prawne budowy zintegrowanej sieci centr\u00f3w danych e-Pa\u0144stwa i rynku zaopatrywania tej sieci w infrastruktur\u0119, sprz\u0119t i oprogramowanie.<\/li>\n<\/ul>\n

    Technika sztucznej inteligencji b\u0119dzie podstaw\u0105 technologiczn\u0105 funkcjonowania e-Pa\u0144stwa, co trudno sobie obecnie wyobrazi\u0107. Funkcjonujemy ci\u0105gle w ramach systemu opartego na koncepcji zarz\u0105dzania Pa\u0144stwem wdro\u017conej w ramach pierwszej rewolucji przemys\u0142owej. System ten ze swej istoty nie jest zdolny do dzia\u0142ania w czasie rzeczywistym w procesach stanowienia prawa. To powoduje narastanie op\u00f3\u017anie\u0144 i wzrost napr\u0119\u017ce\u0144. Sfera biznesowa i spo\u0142eczna nie rozumie, dlaczego Pa\u0144stwo staje si\u0119 hamulcowym, a nie liderem i przyjaznym organizatorem proces\u00f3w niezb\u0119dnych zmian.<\/p>\n

    \u015awiadomo\u015b\u0107 tych napr\u0119\u017ce\u0144 dobrze wida\u0107 w wypowiedziach i dzia\u0142aniach ministra cyfryzacji. Og\u0142aszaj\u0105c wol\u0119 budowy e-Pa\u0144stwa wskazuje na konieczno\u015b\u0107 dzia\u0142a\u0144 natychmiastowych. Wskazuje, \u017ce podstaw\u0105 dzia\u0142ania powinny by\u0107 priorytety, a nie harmonogramy osadzone na osi czasu. S\u0142uszna jest teza, \u017ce stworzenie harmonogramu i planu nie jest celowe i praktyczne niemo\u017cliwe. Na szacunek i uwag\u0119 zas\u0142uguje stwierdzenie \u201e \u2026 przyjmuj\u0119 zasad\u0119: najszybciej, jak to mo\u017cliwe. Nastawiam si\u0119 na kator\u017cnicz\u0105 prac\u0119 \u2013 moj\u0105 i moich pracownik\u00f3w \u2013 ale \u017cadnego harmonogramu nie mam zamiaru przyjmowa\u0107<\/em>.\u201d Przyjmuj\u0105c metod\u0119 procesow\u0105, kt\u00f3rej istot\u0105 jest realizacja priorytet\u00f3w, ich istot\u0119 okre\u015bla tak \u201e \u2026 one nie maj\u0105 harmonogramu. Harmonogramy s\u0105 \u201ezaszyte\u201d w priorytety. Wiadomo, kiedy trzeba og\u0142osi\u0107 nab\u00f3r lub kiedy produkt ma zacz\u0105\u0107 dzia\u0142a\u0107\u201d. <\/em>Mo\u017cna tylko doda\u0107, \u017ce decyzja o budowie e-Pa\u0144stwa to podr\u00f3\u017c w nieznane. Nie wiemy, kt\u00f3r\u0119dy poprowadzi nas droga (rozw\u00f3j techniki) i jak jest d\u0142uga (g\u0142\u0119boko\u015b\u0107 zmian).<\/p>\n

    Sukces zale\u017cy od tego, jak du\u017cego poparcia udzielimy tej koncepcji dzia\u0142ania. Zwyci\u0119zcami b\u0119d\u0105 nie ci, kt\u00f3rzy z l\u0119ku przed pope\u0142nieniem b\u0142\u0119du b\u0119d\u0105 trzyma\u0107 si\u0119 bli\u017cej ko\u0144ca peletonu, tylko Ci kt\u00f3rzy obejm\u0105 przewodnictwo w tym wy\u015bcigu. Od jako\u015bci wsp\u00f3\u0142pracy biznesu i Pa\u0144stwa b\u0119dzie zale\u017ce\u0107 tempo marszu i liczba \u201ewpadek\u201d. Gotowo\u015b\u0107 ponoszenia ryzyka, zwi\u0105zanego z innowacj\u0105 okre\u015blon\u0105 jako e-Pa\u0144stwo, jest potrzebna zar\u00f3wno po stronie administracji jak i biznesu. W zwi\u0105zku z powy\u017cszym nie warto koncentrowa\u0107 si\u0119 na d\u0142ugiej li\u015bcie mo\u017cliwych us\u0142ug, potrzeb sprz\u0119towych, infrastrukturalnych, finansach itd. Problemy szczeg\u00f3\u0142owe b\u0119d\u0105 rozwi\u0105zywane w dzia\u0142aniu. Warunkiem skutecznego dzia\u0142ania jest prawid\u0142owy wyb\u00f3r priorytet\u00f3w. Wskazanie poni\u017cej zagadnienia problemowe to jednocze\u015bnie pytania o priorytety b\u0119d\u0105ce podstaw\u0105 budowy e-Pa\u0144stwa.<\/p>\n

    Zagadnienia problemowe wymagan\u0105 dyskusji, pyta\u0144, odpowiedzi i planu dzia\u0142a\u0144:<\/p>\n

      \n
    • Przygotowanie nowych kadr<\/li>\n<\/ul>\n

      Jakie dzia\u0142ania s\u0105 potrzebne, aby polskie uczelnie zacz\u0119\u0142y kszta\u0142ci\u0107 specjalist\u00f3w z zakresu Big Data i AI, uwzgl\u0119dniaj\u0105c potrzeby e-Pa\u0144stwa? Jak przemodelowa\u0107 organizacj\u0119 administracji, by zapewni\u0107 jest system ustawicznego kszta\u0142cenia i zmniejszy\u0107 p\u0142ynno\u015b\u0107 kadr?<\/em><\/p>\n

        \n
      • Wsp\u00f3\u0142praca administracji pa\u0144stwowej i biznesu dla wykorzystania zasob\u00f3w danych do usprawnienia proces\u00f3w zarz\u0105dzania i wypracowywania koncepcji reform<\/li>\n<\/ul>\n

        Jakie powinna wygl\u0105da\u0107 ustawa o przetwarzaniu danych? Czy jeste\u015bmy gotowi do standaryzacji elektronicznego stanowiska pracy dla urz\u0119dnika e-Pa\u0144stwa? Czy dla rozwoju system\u00f3w i us\u0142ug e-Pa\u0144stwa s\u0105 potrzebne jakie\u015b specjalne ramy interoperacyjno\u015bci? Je\u015bli tak, to jakie? Je\u015bli nie, to w oparciu o jakie zasady interoperacyjno\u015bci nale\u017cy budowa\u0107 i rozwija\u0107 kolejne us\u0142ugi i systemy?<\/em><\/p>\n

          \n
        • Odpowiedzialno\u015b\u0107 i ryzyko w dobie sztucznej inteligencji<\/li>\n<\/ul>\n

          Na jakich podstawach prawnych nale\u017cy akceptowa\u0107 ryzyka b\u0142\u0119d\u00f3w, kt\u00f3re s\u0105 immanentnie zwi\u0105zane z sam\u0105 istot\u0105 inteligencji?<\/em><\/p>\n

            \n
          • Modele biznesowe<\/li>\n<\/ul>\n

            Czy przedsi\u0119biorstwa s\u0105 ju\u017c gotowe do zaproponowania kierunk\u00f3w rozwoju oraz priorytet\u00f3w biznesowych sp\u00f3jnych z priorytetami e-Pa\u0144stwa?<\/em><\/p>\n

            [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

            [vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1486206965640{padding-right: 100px !important;padding-left: 100px !important;}”][vc_column_text] E-Pa\u0144stwo spo\u0142ecze\u0144stwa wiedzy Poj\u0119cie pa\u0144stwa cyfrowego pojawi\u0142o si\u0119 w epoce cyfrowej ju\u017c pod koniec lat 80-ych XX wieku. Definicja poj\u0119cia opisuje procesy wymiany kultury papierowej na elektroniczn\u0105. Obejmuje ona informatyzacj\u0119 zapisywania i przetwarzania danych, wykorzystanie sieci teleinformatycznych do rozpowszechniania i wymiany informacji, wdro\u017cenie system\u00f3w ekspertowych do usprawnienia procesu podejmowania decyzji…<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"ngg_post_thumbnail":0},"yoast_head":"\ne-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych - 12 Forum Gospodarcze TIME<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"[:pl]e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych [:en]E-state: development of software for intelligent public services[:] - 12 Forum Gospodarcze TIME\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"[vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1486206965640{padding-right: 100px !important;padding-left: 100px !important;}”][vc_column_text] E-Pa\u0144stwo spo\u0142ecze\u0144stwa wiedzy Poj\u0119cie pa\u0144stwa cyfrowego pojawi\u0142o si\u0119 w epoce cyfrowej ju\u017c pod koniec lat 80-ych XX wieku. Definicja poj\u0119cia opisuje procesy wymiany kultury papierowej na elektroniczn\u0105. Obejmuje ona informatyzacj\u0119 zapisywania i przetwarzania danych, wykorzystanie sieci teleinformatycznych do rozpowszechniania i wymiany informacji, wdro\u017cenie system\u00f3w ekspertowych do usprawnienia procesu podejmowania decyzji...\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"12 Forum Gospodarcze TIME\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2017-02-06T06:22:03+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Szacowany czas czytania\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"14 minut\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/#website\",\"url\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/\",\"name\":\"12 Forum Gospodarcze TIME\",\"description\":\"12 Forum gospodarcze TIME jest wsp\\u00f3lnym przes\\u0142aniem dw\\u00f3ch g\\u0142\\u00f3wnym izb gospodarczych przemys\\u0142u cyfrowego, Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) oraz Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT).\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#webpage\",\"url\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/\",\"name\":\"[:pl]e-Pa\\u0144stwo \\u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\\u0142ug publicznych [:en]E-state: development of software for intelligent public services[:] - 12 Forum Gospodarcze TIME\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/#website\"},\"datePublished\":\"2017-02-04T11:16:12+00:00\",\"dateModified\":\"2017-02-06T06:22:03+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Strona g\\u0142\\u00f3wna\",\"item\":\"http:\/\/12.fgtime.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"E-state: development of software for intelligent public services\"}]}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"[:pl]e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych [:en]E-state: development of software for intelligent public services[:] - 12 Forum Gospodarcze TIME","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/","og_locale":"pl_PL","og_type":"article","og_title":"[:pl]e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych [:en]E-state: development of software for intelligent public services[:] - 12 Forum Gospodarcze TIME","og_description":"[vc_row][vc_column css=”.vc_custom_1486206965640{padding-right: 100px !important;padding-left: 100px !important;}”][vc_column_text] E-Pa\u0144stwo spo\u0142ecze\u0144stwa wiedzy Poj\u0119cie pa\u0144stwa cyfrowego pojawi\u0142o si\u0119 w epoce cyfrowej ju\u017c pod koniec lat 80-ych XX wieku. Definicja poj\u0119cia opisuje procesy wymiany kultury papierowej na elektroniczn\u0105. Obejmuje ona informatyzacj\u0119 zapisywania i przetwarzania danych, wykorzystanie sieci teleinformatycznych do rozpowszechniania i wymiany informacji, wdro\u017cenie system\u00f3w ekspertowych do usprawnienia procesu podejmowania decyzji...","og_url":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/","og_site_name":"12 Forum Gospodarcze TIME","article_modified_time":"2017-02-06T06:22:03+00:00","twitter_card":"summary","twitter_misc":{"Szacowany czas czytania":"14 minut"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebSite","@id":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/#website","url":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/","name":"12 Forum Gospodarcze TIME","description":"12 Forum gospodarcze TIME jest wsp\u00f3lnym przes\u0142aniem dw\u00f3ch g\u0142\u00f3wnym izb gospodarczych przemys\u0142u cyfrowego, Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) oraz Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT).","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"WebPage","@id":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#webpage","url":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/","name":"[:pl]e-Pa\u0144stwo \u2013 oprogramowanie dla inteligentnych us\u0142ug publicznych [:en]E-state: development of software for intelligent public services[:] - 12 Forum Gospodarcze TIME","isPartOf":{"@id":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/#website"},"datePublished":"2017-02-04T11:16:12+00:00","dateModified":"2017-02-06T06:22:03+00:00","breadcrumb":{"@id":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#breadcrumb"},"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"http:\/\/12.fgtime.pl\/en\/e-panstwo-oprogramowanie-dla-inteligentnych-uslug-publicznych\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Strona g\u0142\u00f3wna","item":"http:\/\/12.fgtime.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"E-state: development of software for intelligent public services"}]}]}},"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4669"}],"collection":[{"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4669"}],"version-history":[{"count":5,"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4669\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4755,"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/4669\/revisions\/4755"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/12.fgtime.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4669"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}